fbpx
Nasveti

Filter proti modri svetlobi, da ali ne?

By 5. januarja, 2023 16 januarja, 2023 No Comments

Modra svetloba je vrsta svetlobe, ki jo oddajajo elektronski zasloni, kot so pametni telefoni, prenosni računalniki in televizorji. Škodljiva modra svetloba se imenuje “modra”, ker ima krajšo valovno dolžino (400 – 455 nanometrov) in večjo energijo kot druge vrste svetlobe, zaradi česar je človeškemu očesu bolj vidna.

Modra svetloba je vrsta svetlobe, ki jo oddajajo elektronski zasloni, kot so pametni telefoni, prenosni računalniki in televizorji. Škodljiva modra svetloba se imenuje “modra”, ker ima krajšo valovno dolžino (400 – 455 nanometrov) in večjo energijo kot druge vrste svetlobe, zaradi česar je človeškemu očesu bolj vidna.

Izpostavljenost modri svetlobi je povezana s številnimi negativnimi učinki na zdravje, vključno z utrujenostjo/suhe oči, zamegljenim vidom, glavoboli in težavami s spanjem. Eden od glavnih razlogov za te učinke je, da lahko modra svetloba moti naraven cirkadiani ritem telesa, ki uravnava spanje in budnost.

Izpostavljenost modri svetlobi je povezana s številnimi negativnimi učinki na zdravje, vključno z utrujenostjo/suhe oči, zamegljenim vidom, glavoboli in težavami s spanjem. Eden od glavnih razlogov za te učinke je, da lahko modra svetloba moti naraven cirkadiani ritem telesa, ki uravnava spanje in budnost.

Za zaščito pred škodljivimi učinki modre svetlobe mnogi ljudje uporabljamo očala s filtrom za modro svetlobo. Stekla v očalih imajo poseben nanos (Zeiss BlueGuard stekla imajo ta filter v masi stekel in ne kot nanos – filter se ne mora poškodovati/zdrsati), ki blokira del modre svetlobe, ki prihaja iz elektronskih zaslonov, kar olajša osredotočanje oči ter zmanjša tveganje za obremenitev oči in druge negativne učinke na zdravje.

Za zaščito pred škodljivimi učinki modre svetlobe mnogi ljudje uporabljamo očala s filtrom za modro svetlobo. Stekla v očalih imajo poseben nanos (Zeiss BlueGuard stekla imajo ta filter v masi stekel in ne kot nanos – filter se ne mora poškodovati/zdrsati), ki blokira del modre svetlobe, ki prihaja iz elektronskih zaslonov, kar olajša osredotočanje oči ter zmanjša tveganje za obremenitev oči in druge negativne učinke na zdravje.

V Optiki Babnik vam očala z zaščito pred škodljivo modro svetlobo izdelamo z dioptrijo ali brez dioptrije, odvisno od vaših fizikalnih lastnosti oči. Vstavljamo vrhunska stekla nemškega proizvajalca Zeiss (BlueGuard), ki so zasnovana za zaščito pred škodljivimi učinki modre svetlobe – suhe/razdražene oči ter motnje pri naravnem cirkadianem ritmu telesa. Stekla BlueGuard poleg zaščite pred modro svetlobo zagotavljajo tudi zaščito pred UV-žarki, zato so primerna izbira za dejavnosti na prostem.

V Optiki Babnik vam očala z zaščito pred škodljivo modro svetlobo izdelamo z dioptrijo ali brez dioptrije, odvisno od vaših fizikalnih lastnosti oči. Vstavljamo vrhunska stekla nemškega proizvajalca Zeiss (BlueGuard), ki so zasnovana za zaščito pred škodljivimi učinki modre svetlobe – suhe/razdražene oči ter motnje pri naravnem cirkadianem ritmu telesa. Stekla BlueGuard poleg zaščite pred modro svetlobo zagotavljajo tudi zaščito pred UV-žarki, zato so primerna izbira za dejavnosti na prostem.

Očala s filtrom za modro svetlobo so lahko koristno orodje za zmanjšanje negativnih učinkov izpostavljenosti modri svetlobi, vendar se nanje ne smemo zanašati kot na edino rešitev za odpravljanje tveganj, ki jih povzroča čas, preživet pred zasloni. Gledanje v zaslone oči utrudi in izsuši, saj v povprečju mežikamo dvakrat manj kot bi sicer.

Da to preprečimo, se držimo pravila 20-20-20; vsakih 20 minut za 20 sekund pogledamo 20 metrov v daljavo. Priporočljivo je tudi povečanje kontrasta zaslona, vklop funkcije ”nočna svetloba” ter izogibanje uporabi pred spanjem. Pomembno je, da k uporabi zaslonov pristopimo celostno, vključno z odmori, dobro držo in dejavnostmi, ki niso povezane z uporabo zaslona.

Očala s filtrom za modro svetlobo so lahko koristno orodje za zmanjšanje negativnih učinkov izpostavljenosti modri svetlobi, vendar se nanje ne smemo zanašati kot na edino rešitev za odpravljanje tveganj, ki jih povzroča čas, preživet pred zasloni. Gledanje v zaslone oči utrudi in izsuši, saj v povprečju mežikamo dvakrat manj kot bi sicer.

Da to preprečimo, se držimo pravila 20-20-20; vsakih 20 minut za 20 sekund pogledamo 20 metrov v daljavo. Priporočljivo je tudi povečanje kontrasta zaslona, vklop funkcije ”nočna svetloba” ter izogibanje uporabi pred spanjem. Pomembno je, da k uporabi zaslonov pristopimo celostno, vključno z odmori, dobro držo in dejavnostmi, ki niso povezane z uporabo zaslona.